چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی قصه درمانی بر بهبود مهارت های اجتماعی در نوآموزان پیش دبستانی دیرآموز در سال 6931 در شهر تهران انجام شد در این پژوهش شبه آزمایشی که یک طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل است با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تعدادی از نوآموزان مناطق 6، 7 و 8 تهران انتخاب شده و آزمون سنجش هوش وکسلر ویژه کودکان برای آنان اجرا گردید و از میان نوآموزانی که دیرآموز شناخته شدند،و هوشبهر آنان بین 70 تا 85 بود، تعداد 30 آزمودنی به تصادف انتخاب شده و از طریق گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش n: 15 و کنترل n: 15 قرار گرفتند آزمودنی ها در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون به پرسشنامه مهارت های اجتماعی ماتسون نسخه والد پاسخ دادند داده های حاصل از پژوهش با استفاده از روش های آماری آزمون تحلیل کوواریانس و آزمون T برای نمونه های مستقل و وابسته و به وسیله نرم افزار آماری SPSS 21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند یافته ها نشان دادند که قصه درمانی در بهبود مهارت های اجتماعی نوآموزان پیش دبستانی دیرآموز اثربخش است