چکیده فارسی: پژوهش حاضر در پی مطالعه تاثیر روش حمایت رفتاری مثبت بر کاهش پرخاشگری و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم و پنجم ابتدایی بود به این منظور 50 دانش آموز به شیوه نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند گروه آزمایش طی پنج جلسه مطابق با بسته آموزشی تهیه شده، آموزش دیدند اما گروه گواه با همان روش سنتی آموزش دیدند تنها ابزار اندازه گیری استفاده شده، پرسشنامه پرخاشگری کودکان راتر بود داده ها با روش آماری تحلیل کوواریانس چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند نتایج نشان دادند که تاثیر روش حمایت رفتاری مثبت بر کاهش پرخاشگری و افزایش پیشرفت تحصیلی معنی دار بوده است یافته ها نمایانگر تایید تجربی روش حمایت مثبت بعنوان یک استراتژی احتمالی در ارتقای کارآمدی معلمان و افزایش انعطاف پذیری در میان کودکان با زمینه های اختلال رفتاری است