نویسندگان:
اکرم تفتیان1 ، امیرعلی عضدی2 ، محمد رجل3 .1استادیار گروه حسابداری، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
2دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه حسابداری، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
3دانشجو کارشناسی ارشد، گروه حسابداری، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
چکیده فارسی: آموزش سواد مالی FLE 1 به یک اولویت جهانی تبدیل و به برنامه تحصیلی مدارس ابتدایی و متوسطه در جهان اضافه شده است در حال حاضر معلمان پس از گذراندن برخی از دوره های حرفه ای، مسیولیت آموزش دانش آموزان را بر عهده دارند موضوع این است که معلمان چگونه علوم مالی را آموزش ببینند و برای تدریس آموزش سواد مالی به صورت انتقادی و اثر بخش پشتیبانی شوند در این خصوص در این پژوهش راهکارها و علومی که برای راهنمایی، آموزش و حمایت مربیان در این دوره لازم است؛ با اهداف سیاست روشن، توسعه حرفه ای بهبود یافته و برنامه ارزیابی فراهم گردیده است محققین احتمال می دهند، مقاصد این سیاست آموزشی آموزش سواد مالی بدون یک رویکرد قوی و مشاهده پایه ای در مدارس به واقعیت ننشیند