نویسندگان:
مرجان خمیس ابادی1 ، مهتاب خمیس ابادی2 ، منیره پوریحیی3 .1کارشناسی علوم تربیتی پردیس امیر کبیر البرز، دانشگاه فرهنگیان
2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی پردیس بنت هدی قزوین
3کارشناسی علوم تربیتی پردیس فرهنگیان البرز
چکیده فارسی: هدف از مقاله حاضر بررسی نقش معلم در بهبود اختلالات یادگیری در دانش اموزان دوره ابتدایی می باشد نوع پژوهش کیفی می باشد روش پژوهش: کتابخانه ای – مروری می باشد یافته ها حاکی از ان است که معلم نقش به سزا و مهمی در در بهبود اختلال دانش اموزان ایقا می کند، در واقع یکی از شایع ترین اختلالات ممکن در مقطع ابتدایی اختلال خواندن می باشد که معلمان می توانند با برنامه ریزی صحیح کل خوانی،مقطع خوانی،ببین و بگو،اموزش های خاص همراه با انتظارات واقع بینانه ، بازی درمانی و همچنین کمک والدین و روانشناس مربوطه در بهبود اختلال دانش اموزان نقش به سزایی ایفا نماید یکی از عوامل مهم در بهبود اختلالات یادگیری دانش اموزان استفاده از روش تدریس های نوین که منجر به بهبود مدیریت کلاس میباشد بطوریکه معلم نقش کلیدی در توسعه اموزش و پرورش دارد و همچنین نتایج به دست امده با نظر سایر پژوهشگران مطابقت داد