نویسندگان:
رسول بهنام1 ، غلامرضا رفعت نشان2 .1استادیار گروه ادبیات دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید رجایی ارومیه
2عضو علمی گروه تربیت حرفه ای،پردیس شهید رجایی ارومیه
چکیده فارسی: هدف این پژوهش پاسخ به این سوال است که آیا می توان با داستان سرایی، آموزش ریاضی را بهبود بخشید به همین جهت، از روش های تحقیق، روش تحقیق کیفی و ابزار مشاهده ی تاملی، در یکی از کلاس های تدریس، در طول یک ترم به کار گرفته شد نتایج نشان داد تاثیرات مثبتی بین داستان سرایی و تدریس ریاضی در کلاس وجود دارد و معلم می تواند با این روش، جو مثبت و مناسبی در کلاس ایجاد کرده و این صمیمیت با عث کم شدن خشکی کلاس ریاضی شده و آموزش آن راتسهیل و تسریع نماید ضمنا مشاهده شد که با این روش می توان به افزایش تمرکز دانش آموزان و تحریک افکار آنان دست یافت باید پذیرفت که این عوامل باعث مشارکت بیشتر دانش آموزان در فرایند یادگیری و پایین آوردن افت یادگیری آن ها پس از تدریس هم می گردد