نویسندگان:
مهدی موسی رضایی1 ، فرهاد شفیع پور مطلق2 ، عارفه احمدی3 ، نگین بشری4 .1دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت سیستم های اطلاعات مدیریت MIS دانشگاه آزاد اسلامیواحد اصفهان، اصفهان،ایران
2استادیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات، محلات، ایران
3کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
4کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
چکیده فارسی: هدف مقاله حاضر، بررسی راهبردهای امتیازدهی به عنوان رویکردی برای بهبود تبلور دانش بوده است روش مطالعه، توصیفی _ تحلیلی بوده است جامعه آماری مطالعه، مجموعه متون امتیازدهی به ایده ها بوده است شیوه نمونه گیری در دسترس برای مطالعه استفاده شده است ابزار مطالعه، اسناد و منابع چاپی و ا لکترونیکی در حوزه امتیازدهی به ایده ها بوده است شیوه تجزیه و تحلیل داده ها، کیفی تحلیلی بوده است به طور کلی نتایج مطالعه رویکردهای امتیازدهی به ایده ها مبتنی بر تبلور دانش نشان داد که برای توسعه ایده هایی که به تبلور دانش منجر می شود باید به ا امتیازدهی ایده ها اقدام شود و در این راستا راهبردهی موثر عبارتند از: ترغیب اساتید و متخصصین، تشویق ذهن خلاقانه اساتید، حمایت دانشگاه برای برقراری ارتباط با سازمان ها صنایع و مراکز در جامعه، فعال سازی مشارکت افراد برای انجام تحقیقات درآمدزا، معرفی دستاوردهای مادی و معنوی اساتید در مجامع صنعتی، علمی و اجتماعی پاداش به ایده های نو، برطرف سازی احساس ترس و ناامیدی از شکست اجرای ایده های نو و تبدیل به ثروت