چکیده فارسی: تحقیق حاضر با عنوان بررسی رابطه بین هوش هیجانی معلمان با اهمال کاری دانش اموزان ناحیه 2 آموزش و پرورش استان کرمانشاه انجام گرفته است پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر فرآیند اجرا از نوع پژوهش های کمی است همچنین از نظر منطق اجرا استقرایی و از نظر نحوه اجرا و گردآوری داده ها از نوع توصیفی همبستگی می باشد جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دبیران دوره ی متوسطه نظری آموزش و پرورش ناحیه 2 آموزش و پرورش استان کرمانشاه برابر با 300 نفر بود، برای انتخاب نمونه با استفاده از روش تصادفی ساده تعداد 169 نفر دبیر انتخاب شدند در جمع آوری داده ها از دو روش اسنادی و میدانی استفاده شد داده ها به شیوه پیماشی و با پخش پرسشنامه و کتابخانه ای به دست آمده است به منظور آزمون فرضیه های پژوهش با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس از دو نوع آمار توصیفی و استنابطی برای تحلیل داده ها استفاده شد در سطح توصیفی با استفاده از مشخصه های آماری نظیر فراوانی، درصد، به رسم نمودار و تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته شد و در سطح استنباطی، از آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی پرسشنامه، از آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن توزیع داده های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون برای رد یا تایید فرضیات تحقیق استفاده شد، نتایج پژوهش حاکی از آن بود که بین هوش هیجانی معلمان با اهمال کاری دانش آموزان اموزش و پرورش استان کرمانشاه رابطه معناداری وجود دارد