نویسندگان:
حجت خسروی1 ، مجید قادری گسک2 ، ابوذر یعقوبی اسفهرود3 .1دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر بیرجند
2دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر بیرجند
3دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر بیرجند
چکیده فارسی: ما در این درس پژوهی به دنبال غنی سازی دانش حرفه ای و توانمندسازی معلمان در یاددهی به دانش آموزان هستیم روش پژوهش کیفی از نوع درس پژوهی می باشد که چالش هایی کهمعلم در حین تدریس با آن رو به رو شده است مد نظر قرار گرفته است هدف این درس پژوهی آموزش کامل اشکال هندسی و تفاوت های انواعچهار ضلعی باهم و شناسایی ویژگی های منحصر به فرد هر یک میباشد که باتوجه به مهم بودن مبحث و کاربرد آن در مقاطع بالاتر ازاهمیت والایی برخوردار میباشد دانش آموز تفاوت اشکال مختلفهندسی را بداند و ان هارا براساس ویژگی هایشان تفکیک نماید