نویسندگان:
آزاده سالاروند1 ، منصور ترکیان تبار2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی ، دانشگاه آزاد اسلامی، دورود
2گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، دورود، ایران
چکیده فارسی: سبک زندگی هر فردی به نوع نگاه و نگرش اواز زندگی بستگی داردکه به او اجازه می دهد رفتارهایی متناسب با الگوهای موجود درجامعه داشته باشد سبک زندگی برآمده از اعتقادات، باورها و دیدگاههایی دارد که فرد را در اجتماع از دیگران متمایز می کند مهارتاجتماعی توانایی هایی هستند که راه را برای موفقیت فرد در اجتماعرا فراهم می کنند مهارت های اجتماعی به فرد کمک می کنند تانقش و جایگاه خود را در بین دیگران به درستی تشخیص داده و خودرا با افراد جامعه سازگار سازد مهارت اجتماعی به فرد کمک می کندتا بتواند درک درستی از رفتار دیگران داشته باشند و آماده برخوردصحیح و درست با آنان شود امروزه در مدارس توجه ویژه ای بهآموزش مهارت های اجتماعی می شود این توجه ناشی از این واقعیتاست که نوع کنش و واکنش های افراد در برخود با یکدیگر و بامسایل و مشکلات پیرامون کاملا دگرگون شده است احساس نیاز بهآموزش فراگیری مهارت های اجتماعی ریشه در این واقعیت دارد کهدانش آموزان نیاز به خودشناسی برای خدمت به جامعه خود را دارند آموزش مهارت های اجتماعی در مدارس سبب می شود تا دانشآموزان اصول و قواعد زندگی در اجتماع را فرا گرفته و با هنجارهااجتماعی آشنا شوند فراگیری مهارت های اجتماعی به دانش آموزانکمک می کند تا ارزش ها اجتماعی را درک کرده و برای پایبندی بهآنها تلاش کند از اینرو، این مقاله بر آن است تا با ارایه تعاریفی چنداز مفهوم سبک زندگی و ضرورت آموزش مهارت های اجتماعی درنظام آموزشی کشور، تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر سبکزندگی دانش اموزان را به اختصار مورد مطالعه و بررسی قرار دهد