نویسندگان:
فهیمه امینی1 ، زهرا امینی پژوه2 .1دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
2دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
چکیده فارسی: خانواده اولین جامعه ای است که هر فردی در آن رشد و پرورش مییابد و بسیاری ازمهارت ها را در آن می آموزد برای حل تعارضاتوالدین و فرزندان روشهای مختلفی وجود دارد که در این تحقیقمیزان اثر بخشی آموزش هرم رویکررد پردازش اطلاعات به دانشآموزان بر کاهش تعارضات آنها با والدین شان از طریق افزایش قدرتاستدلال آنها بررسی شد با توجه به نتایج بدست آمده آموزش براساس رویکرد پردازش اطلاعات شناختی به دانش آموزان باعثافزایش قدرت استدلال آنها در مقابل پدر و مادرشان شد