نویسندگان:
مجید بحرینی بروجنی1 ، ناصر امیری ابراهیم محمدی2 ، معصومه همتیان3 .1دکترای برنامه ریزی درسی، عضو هییت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد
2دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد
3کارشناس ارشد حقوق جزا
چکیده فارسی: با توجه به اهمیت و ارزش شادکامی در بین متخصصان ودانشمندان آموزش و پرورش و علاقه به رشد و گسترش آن دربین دانش آموزان و آموزشگاه ها و بررسی ارتباط آن با عواملمختلف هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش هیجانیوشادکامی در دانش آموزان ابتدایی شهرستان لردگان بود بدین منظور ازجامعه آماری دانش آموز ان 200 نفر بطورتصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند دراین پژوهش ازپرسشنامه هوش هیجانی و شادکامی آکسفورد استفاده شد نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین هوشهیجانی و شادکامی ارتباط معنادار دارد نتایج تحلیلرگرسیون گام به گام نشان داد که هوش هیجانی و شادکامیدر مجموع 54 درصد شادکامی آنان را به طورمعناداری تبیین می کند P<0/05