نویسندگان:
زینب احمدیان ماژین1 ، یاسان الله پوراشرف2 .1گروه مدیریت، واحد ایلام، دانشگاه آزاد اسلامی، ایلام، ایران
2دانشیار و عضو هییت علمی، دانشگاه ایلام، ایران
چکیده فارسی: این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین هویت برند بااعتماد و توسعه وفاداری به برند صورت گرفته است روشتحقیق توصیفی از نوع پیمایشی می باشد جامعه آماریاین تحقیق، نامحدود بوده و شامل تمامی مشتریان بانککشاورزی شهر ایلام می باشد و نمونه گیری نیز به روشتصادفی ساده انجام گرفته است که با استفاده از فرمولکوکران تعداد 384 نفر به عنوان حجم نمونه انتخابشده اند تجزیه و تحلیل داده های تحقیق به روشتوصیفی و استنباطی با کمک نرم افزار SPSS موردآزمون قرار گرفت نتایج تحقیق حاکی از برازش مناسبمدل پیشنهادی بوده و یک رابطه معنادار و مستقیم بینمتغیر هویت برند با متغیرهای اعتماد به برند و توسعهوفاداری به برند مشاهده شد همچنین مشخص شداعتماد به برند به صورت مستقیم و معنادار بر توسعهوفاداری به برند تاثیر می گذارد