نویسندگان:
زهرا هاشم پور1 ، زهره محمدی وندیشی2 .1دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان اصفهان / پردیس فاطمه الزهرا
2دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه الزهرا
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کمال گرایی والدین وخشونت دانش آموزان دختر متوسطه منطقه جرقویه علیا می باشد دراین مطالعه، روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی؛ و جامعه آماریآن کلیه دانش آموزان دختر به تعداد 210 نفر در دوره متوسطه میباشد حجم نمونه با استفاده از روش خوشه ایی چند مرحله ایی 40نفر در نظر گرفته شد ابزار پژوهش برای متغیر کمال گراییپرسشنامه کمال گرایی چند بعدی MPS هویت و فلت بوده که با30 گویه در قالب سه مولفه اصلی کمال گرایی: خویشتن دار،دیگرمدار و جامعه مدار را می سنجد برای متغیر خشونت ATVS پرسشنامه خشونت فانک و همکاران بوده که شامل 15 گویه بامقیاس طیف لیکرت مرتبط به فرهنگ خشونت و خشونت واکنشاست تحلیل ها از طریق آزمون همبستگی پیرسون صورت پذیرفت ونتایج نشان دادکه بین کمال گرایی والدین در سه مولفه خویشتن دار،دیگرمدار و جامعه مدار و خشونت دانش آموزان با همبستگی α=0/05 رابطه مثبت و معناداری وجود دارد