نویسندگان:
مجتبی تقی پور1 .1دانش اموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، مدیریت شعب بانک کشاورزی، ارومیه، استان اذربایجان غربی، ایران
چکیده فارسی: امروزه اگر بانکی نتواند خدمات راه دور و خدمات بانکداری الکترونیکی را به مشتریان خود ارایه دهد محکوم به ورشکستگی است بر این اساس این تحقیق به دنبال بررسی نقش بانکداری الکترونیک بر افزایش رفاه اجتماعی میباشد جامعه آماری این تحقیق مشتریانی از بانکهای شهرستان ارومیه بودند که از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده میکردند که از بین آنها به روش تصادفی ساده و فرمول کوکران 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و به دو پرسشنامه بانکداری الکترونیک و رفاه اجتماعی پاسخ دادند دادها توسط نرم افزار SPSS و آزمونهای رگرسیون ساده و رگرسیون همزمان تحلیل شد نتایج نشان داد بانکداری الکترونیک و اجزایش عوامل اجتماعی و فرهنگی، عوامل اقتصادی، عوامل فنی و عوامل حقوقی دارای تاثیر مثبت و معناداری بر رفاه اجتماعی میباشند همچنین ابعاد بانکداری الکترونیک 81/0 از واریانس رفاه اجتماعی را پیش بینی کردند