نویسندگان:
علی آتش سوز1 ، روشنک شکوفه دوست2 .1استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد، گروه مدیریت دولتی
2دانشجوی دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد، گروه مدیریت دولتی
چکیده فارسی: مفاهیم هوش عاطفی رضایت شغلی و قابلیت یادگیری سازمانی ازمهمترین مفاهیم موجود درحوزه رفتار سازمانی و منابع اسنانی می باشند و درک درست این مفاهیم و کاربرد مناسب ازیافته های مرتبط باارتباط آنها میتواند برای سازمان ها به عنوان یک مزیت رقابتی به شمار آید درحالت کلی هوش عاطفی به توانایی برای تشخیص و تنظیم عوارطف و احساسات درخودمان و دیگران اطلاق میشود هوش عاطفی میتواند باایجادتوانایی برقراری ارتباطاتبا کیفیتی بهتر برموفقیت منابع انسانی درسازمان تاثیر بگذارد و عملکرد و بهره وری راافزایش دهد ازسوی دیگر قابلیت یادگیری سازمانی به عنوان ویژگیهای سازمانی و مدیریتی با عواملی که فرایند یادگیری سازمانی را تسهیل می کند میتواند درتاثیرگذاری هوش عاطفی بررضایت شغلی ازنقشی واسطه ای برخوردار باشد باتوجه به اهمیت این مفاهیم ازحیث تیوریک و تجربی هدف این پژوهش بررسی و تجزیه وتحلیل روابط بین هوش عاطفی و رضایت شغلی باتوجه به قابلیت یادگیری سازمانی است