نویسندگان:
سیدعلی اکبر احمدی1 ، فریبرز ملکوتیان2 ، شهربانو ثنایی3 .1هییت علمی دانشگاه پیام نور
2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات
3دانشجوی کارشناسی فناوری اطلاعات
چکیده فارسی: امروزه توانمندسازی به عنوان یکی از ابزارهای مفید ارتقاء کیفی کارکنان و افزایش اثربخشی تلقی میگردد و اندیشمندان مدیریت تحول سازمان معتقدند که توانمندسازی در واقع پاسخ به نیاز حیاتی مدیریت معاصر است از طرف دیگر با بروز تکنولوژیهای جدید ارتباطی، شبکههای اجتماعی ظهور نمودند این گونه سایتها بر مبنای تشکیل اجتماعات آنلاین فعالیت میکنند و امکان ایجاد نحوه جدیدی از ارتباطو اشتراک محتوا را فراهم آوردهاند این تحقیق به بررسی نقش شبکههای اجتماعی در توانمندسازی هنرآموزان هنرستانهای منطقه 11 تهران پرداخته است جامعه آماری پژوهش، هنرآموزان هنرستانهای منطقه 11 تهران، مشتمل بر 406 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران، 198 نفر به عنواننمونه آماری، با استفاده از روش خوشهای وزنی انتخاب شدند سنجش میدانی متغیرهای پژوهش با استفاده از پرسشنامه 30 سوالی انجام شد روایی پرسشنامه با استفاده از روش اعتبار صوری و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ 0 7316 تایید شد برای تجزیه و تحلیل آماری فرضیهها نیز از آزمونهای همبستگی و رگرسیون در نرم افزار آماری SPSS استفاده شده است بر اساس مدل پژوهش، یک فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی، با استفاده از آزمونهای آماری مورد بررسی قرار گرفت در تحلیل آماری انجام شده، یک فرضیه فرعی رد شد و دیگر فرضیهها به اثبات رسیدند که نشانگر اثرگذاری استفاده از شبکههای اجتماعی بر توانمندسازی هنرآموزان میباشد در انتها، پیشنهاداتی بر اساس این بررسیها جهت بهبود توانمندی هنرآموزان ارایه شد