چکیده فارسی: هدف از این پژوهش، تاثیر آموزش الکترونیک در نظام تعلیم و تربیت کشور است در این رابطه بشر همواره در طول زندگی خود، در حال فراگیری و کسب دانش بوده و نیاز به تحصیل، یکی از نیازهای اساسی و بدیهی است با گسترش فن آوری، مقوله ی آموزش نیز از آن بی بهره نمانده و گام به گام با پیشرفت فن آوری رشد کرده است برای زندگی در جامعه امروزی، داشتن حداقل دانش در مورد این فن آوری ها ضروری به نظر می رسد از سوی دیگر افزایش جمعیت باعث شده است، جامعه نتواند پاسخگوی نیاز به آموزش عالی تمامی افراد جامعه باشد بنابراین باید راهی پیدا می شد که با کمترین هزینه، آموزش برای همگان را میسر می ساخت لذا باید گفت، یادگیری الکترونیکی هنوز در ایران با مشکلاتی همراه است و معمولا از یک طرف ، کارشناسان نرم افزار و رایانه به این حوزه وارد شده اند و از سویی دیگر، نقش طراحان آموزشی کم رنگ است موضوع مهم تر اینکه ، برخی از معلمان تاکنون با یادگیری الکترونیکی آشنایی ندارند و می توان گفت که فرهنگ یادگیری الکترونیکی نسبت به سال های گذشته پیشرفت داشته ، ولی هنوز در سطح جامعه جا نیفتاده است اما با وجود همه ی این مسایل ، با پیشرفت تکنولوژی های گوناگون در قرن بیست و یکم در حوزه ی آموزش، تحولات عظیمی رخ داده و با ظهور گسترده ی شبکه های رایانه ای ، آموزش برای همگان میسر شد همچنین با آمدن آموزش مجازی تحول شگرفی در عرصه یادگیری پدید آمد ، به طوری که درهرجا ، با هر موقعیت ، در هر سن و در هر شهر یا کشوری می توان به تحصیل پرداخت و از آموزش بهره برد