نویسندگان:
هادی فراست1 .1کارشناسی ارشد مشاوره ، دانشگاه اصفهان ، مدرس دانشگاه فرهنگیان ، مشاور مدرسه
چکیده فارسی: هدف: پژوهش حاضر، با هدف تاثیرآموزش مهارت های زندگی بر تاب آوری دانش آموزان متوسطه اول شهر خرم آباد صورت گرفت روش :طرح شبه آزمایشی با گروه کنترل مورد استفاده قرار گرفت نمونه آماری مورد مطالعه به حجم 50 نفر، 25 دختر برای گروه کنترل و25 پسر برای گروه آزمایش انتخاب شد مهارت های زندگی برای گروه آزمایش در 6 جلسه آموزش داده شد ابزار پژوهش شامل پرسشنامه تاب آوری دانش آموزان بود یافته ها: در تحلیل واریانس نتایج نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی بر 5 مولفه ی تاب آوری تصور از شایستگی فردی ،اعتماد به غرایز فردی تحمل عاطفه منفی، پذیرش مثبت تغییر و روابط ایمن ،کنترل و تاثیرات معنوی در سطح معناداری p > 0/05 معنادار بود می باشد که نشان می دهد آموزش مهارتهای زندگی بر تاب آوری دانش آموزان متوسطه اول معنادار بوده است نتیجه گیری : براساس یافته های مطالعه ی حاضر می توان نتیجه گرفت که روش آموزش مهارت های زندگی روشی مناسب برای بالا بردن تاب آوری دانش آموزان متوسطه اول است