نویسندگان:
مرضیه خادم نعمت الهی1 ، عباس خادم نعمت اللهی2 .1کارشناس ارشد رشته علوم تربیتی، گرایش برنامه ریزی آموزشی،مدرس دانشگاه پیام نور کرمان
2کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش: تحول
چکیده فارسی: پژوهش جاضر با هدف بررسی ارتباط سبک های تفکر مدیران و پاسخگویی آنها در مدارس مقطع متوسطه شهر کرمان انجام شد پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی میباشد جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران مقاطع متوسطه شهرمان به تعداد 94 نفر در سال تحصیلی 93 1392 می باشد، که با استفاده از روش سرشماری انتخاب شدند و با توجه به محدود بودن جامعه نمونه شامل کل جامعه فلذا فرایند نمونه گیری نداشتیم ابراز جمع آوری اطالعات پرسشنامه سبک تفکر با روایی 0/98 و پایایی 0/82 و پرسشنامه پاسخگویی با روایی 0/95 و پایایی 0/78 می باشد جهت توصیف داده های جمع آوری شده از آزمون های آماری پیرسون و اسپیرمن استفاده گردید نتایج بررسی فرضیات نشان داد بین سبک تفکر قانون گذار، اجرایی، قضاوتگر، کلی، جزیی، محافظه کار، فرد سالار و برونگر با میزان پاسخگویی رابطه معناداری وجود دارد همچنین نتایج نشان داد بین سبک تفکر آزاداندیش، پایورسالار و جرگه سالار با میزان پاسخگویی رابطه معناداری وجود ندارد با توجه به ضرورت پاسخگویی مناسب که مورد تاکید همگان قرار دارد مدیران باید بتوانند با توجه به سبک تفکر خود، پاسخگویی لازم را در زمینه های مختلف به ارباب رجوع ارایه دهند