نویسندگان:
نادر دودانگه1 ، مسلم دودانگه2 ، فرامرز دودانگه3 ، علی نظرصیدی4 .1دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی
2دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی
3کارشناس علوم تربیتی
4دکتری جغرافیا گرایش اقلیم شناسی
چکیده فارسی: یکی از موثرترین نهادهای کشور، نهاد آموزش و پرورش است این نهاد وظیفه پرورش آینده سازان این کشور را بر عهده دارد معلم مهمترین رسانه آموزشی و پرورش دهنده دانش آموزان محسوب می شود به تحقیق آشنایی و مسلط بودن معلمان با روش های و الگوهای نوین تدریس نقش بسزایی در آینده دانش آموزان و همچنین آینده کشور خواهد داشت از این رو مقاله حاضر با هدف بررسی الگوی تدریس بدیعه پردازی نگارش شده است و در نگارش آن از روش تحقیق کتابخانه ای بهره گرفته شده است در این مقاله به بررسی مراحل و مزایا و معایب این الگو پرداخته ایم نتایج حاکی از آن است که بهره وری از این الگو نقش بسزایی در پرورش خلاقیت فراگیران دارد و همچنین سبب افزایش روحیه مشارکتی فراگیران می شود اما اجرای این روش در پایه های تحصیلی پایین به دلایل روانشناسی توصیه نمی شود و همچنین برای تمامی دروس دارای کارایی بالا نخواهد بود