چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین بعد راهبردی هوش فرهنگی و اعتماد سازمانی معلمان در آموزش و در سال 1395 می باشد در این پژوهش از روش توصیفی همبستگی استفاده شده است جامعه آماری این تحقیق را کلیه معلمان شهرستان جغتای تشکیل داده به صورت رسمی و قراردادی که در سال 95 مشغول فعالیت بودند که تعداد آنها 502 نفر می باشند از این تعداد 218 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند برای جمعآوری اطالاعات از دو پرسشنامه استاندارد هوش فرهنگی و اعتماد سازمانی که به ترتیب ضریب پایایی آنها 0/78 و 0/76 بود، استفاده شد به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است نتایج نشان داد بین بعد راهبردی هوش فرهنگی و اعتماد سازمانی در اداره آموزش و پرورش شهرستان جغتای رابطه معنی دار وجود دارد