نویسندگان:
شراره عبدیه1 ، مهناز عسکریان2 .1کارشناس ارشد روانشناسی، گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساوه، دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران
2استادیار روانشناسی، گروه روانشناسی، واحد آشتیان، دانشگاه آزاد اسلامی، آشتیان، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر کفایت تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری انجام شد روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیشآزمون پسآزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشآموزان دختر دارای اختلال یادگیری تشکیل داده بودند، بدین منظور تعداد 30 دانش آموز با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده و به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند افراد گروه آزمایش تحت برنامه آموزشی مهارت های اجتماعی قرار گرفتند ابزار پژوهش پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو بودند از آنجای که طرح پژوهش از نوع پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل بود، به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از روش آماری تحلیل کوواریانس چندمتغیری استفاده شد یافته های پژوهش نشان داد، آموزش مهارت های اجتماعی با بهبود کفایت تحصیلی، سبب کاهش مشکلات خواندن و ریاضیات دانش آموزان با اختلال یادگیری می شود