نویسندگان:
عباس حاجی فتحعلی1 ، زهرا آقازاده2 .1دانشجوی دکترای کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
2دانشجوی دکترای کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی رابطه بین سبک های تفکر و نوآوری سازمانی در بین کارشناسان شرکت خودروسازی زامیاد است جامعه آماری پژوهش شامل کارشناسان شرکت خودروسازی زامیاد میباشد که تعداد آنها 180 نفر است با توجه به کم بودن حجم جامعه از روش سرشماری استفاده شد که در نهایت بعد جمع آوری پرسشنامه ها تعداد 123 پرسشنامه تکمیل شده جمع آوری شد ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و ژانگ 2005 و پرسشنامه نوآوری سازمانی جیمنز و همکاران 2008 قبل از تحلیل مسیر و بررسی فرضیه های آزمون، ویژگیهای فنی ابزارهای اندازه گیری روایی و پایایی پرسشنامه های پژوهش توسط ضرایب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفت سپس داده های حاصل از اجرای پرسشنامه ها با استفاده از بارهای عاملی و همچنین ضرایب t توسط نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج به دست آمده بیانگر تاثیر معنادار سبک های تفکر بر نوآوری افراد درون سازمان میباشد