نویسندگان:
لیلا ارجمند زاده1 ، بهروز فمی تفرشی2 ، مرتضی قاسم پور3 .1مشاوره آموزش و پرورش
2مشاور ه تحصیلی
3مشاوره دانشگاه آزاد قدس
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف ارزیابی اثر بخشی مسیر شغلی سازه گرا بر انطباق پذیری مسیر شغلی دانش آموزان پسرودختر تهران روش پژوهشی آزمایشی دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون و جامعه آماری همه دانش آموزان پسرودختر پایه دوره اول متوسطه بود که در سال 94 95 در تهران مشغول به تحصیل بودند از میان آنها به روش نمونه گیری خوشه ای ، ابتدا یک دبیرستان و سپس 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند ابزارهای سنجش ، شامل پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی با زبر مقیاسهای عاطفی ، اجتماعی و آموزشی سین ها و سینگ 1997 و مقیاس ها خود کارآمدی عمومی شرر و همکاران 1982 بود گروه آموزشی در 8 جلسه 90 دقیقه ایی مشاوره گروهی راه حل محور شرکت کردند در حالی که گروه گواه هیچ مشاوره ایی دریافت نکردند با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس ، پنج فرضیه پژوهشی مورد آزمون قرار گرفت نتایج نشان داد که به کارگیری مشاوره گروهی میزان سازگاری و 0/01>P انطباق پذیری دانش آموزان را بهبود می بخشد اما در عملکرد عاطفی، تفاوت معنی داری بین گروه آزمایشی و گواه یافت نشد