چکیده فارسی: هرچنداخلاق زندگی فردی و اجتماعی انسانها را دربرمی گیرد اما با تو جه به جایگاه مهم بازار، در این مقاله به بررسی تغییرات اخلاق کسب و کار در بازار پرداخته می شود هدف این پژوهش شناسایی مفهوم اخلاق کسب وکار، منشأ، و ضمانت اجرای آن در میان نسل های مختلف بازاریان شهر بابل جهت بررسی تغییرات آن بود در این تحقیق از روش کیفی استفاده شد داده ها نیز از طریق مصاحبه عمیق با 30 نفر از سه نسل بازاریان شهر بابل در سال 1394 جمع آوری شد یافته های تحقیق بیانگر تغییر در مفهوم، منشأ و ضمانت اجرای اخلاق کسب و کار طی نسل های مختلف است بطوریکه مفهوم اخلاق کسب و کار طی نسل های متوالی ابزار ی تر شده است همچنین منشأ دینی، و ضمانت اجرای شرعی اخلاق کسب و کار طی نسل های مختلف تضعیف گردیده و فردی تر شده است بنابراین ضمن تضعیف و تداوم اخلاق کسب و کار مبتنی بر تعالیم دینی، اشکال جدیدی از اخلاق کسب و کار در بازار در حال شکل گیری است و به تدریج اخلاق کسب و کار بخصوص در نسل های جوان بازاریان مورد مصاحبه در حال فردی و دنیوی شدن می باشد برطبق نتایج، تحولات وسیع فرهنگی و اجتماعی چند دهه اخیر از طریق تأثیر بر ارزش ها موجب تغییر اخلاق کسب و کار در بازار شده است