نویسندگان:
نوشزاد یگانه1 .1دانشجو مقطع دکتری رشته مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر ابعاد فرهنگی جهانی شدن بر سه مولفه فرهنگی در زنان ایرانی هویت، اخلاق و پوشش به روش توصیفی همبستگی در سال 1392انجام شده است تحقیق به لحاظ روش شناسی در دو سطح توصیفی و تحلیلی از نوع پیمایشی و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 351 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده از بین کلیه دانشجویان دختر دانشکده مدیریت و حسابداری واحد تهران جنوب به تعداد 4023 نفر بدست آمده است ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته بر حسب طیف لیکرت پنج گزینه ای و پایایی ابزار پژوهشی با استفاده از آلفای کرونباخ برابر 0/824 است در راستای فرضیه اصلی، این نتیجه مورد تایید قرار گرفت که جهانی شدن روندی است اجتناب ناپذیر و تاثیر آن بر فرهنگ زنان در ایران به نوع عملکرد مسئولان و سیاستگذاران بستگی خواهد داشت چنانچه سیاستگذاران شرایط جدید را درک ننموده و تمهیدات لازم را برای برخورد فعالانه با موج جهانی شدن اتحاذ ننمایند، این روند تهدیدی برای فرهنگ زنان خواهد بود و به تضعیف آن منجر خواهد شد در نتیجه ابعاد فرهنگی جهانی شدن شامل هویت، پوشش و اخلاق بر زنان و فرهنگ زندگی آنان تاثیرگذار است