نویسندگان:
هابیل مرادپور1 ، حامد نوری زاده2 ، بهروز نوری زاده3 ، عبدالحافظ کسلخه4 .1دانشجوی رشته علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی گنبد کاووس
2مدرس رشته فیزیک
3دانشجوی رشته علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی گنبد کاووس
4دانشجوی رشته علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی گنبد کاووس
چکیده فارسی: سهولت ارتباط متقابل بین کشورها و نیز برخورد جوامع بشری با مسائل ناهمگون بیشمار و نیازمند به پیدا کردن راه حل و به عبارت دیگر برای خوب زیستن در چنین عصر و زمانی، داشتن تواناییهای بالفعلی چون انتخاب کردن، استدلال، تصمیمگیری و حل مسأله ازضروریاتی است که از طریق شناسایی و پرورش ذهنهای خلاق میسر خواهد شد نظر به نقشی که افراد تیزهوش و خلاق و صاحباناندیشههای بکر، در توسعه و ترقی کشورها دارند، گرانبهاترین سرمایهها به شمار میروند و جایگاه بسیار ارزشمندی دارند مطالعه وضعیت فرهنگی و توسعه ملتها این پپام را به ما میدهد که امروزه به جای فروش کالا، به تولید دانش فنی و به جای داشتن اندیشههایمصرفی، به تولید اندیشههای بدیع اقدام کنیم اولین شرط چنین سیاستی، ایجاد زمینههای مناسب برای پرورش استعدادهای خلاق است برای رسیدن به این مهم، هدفهای آموزشی یک جامعه باید حامل پیامهای خلاق باشد به باور بسیاری از متفکران در دنیای پرتغییر قرن بیستم، آموزش آفرینندگی و ایجاد قدرت خلاقیت در دانش آموزان، مهمترین مسؤولیت پرورشی آموزشگاه هاست