نویسندگان:
محمد میرزایی1 ، زهرا چعب2 .1مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران
2دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور دهلران
چکیده فارسی: رشدوگسترش همه جانبه آموزش وپرورش و ارتباط آن باهمه نهادها و سازمانهای اجتماعی اقتصادی سیاسی و فرهنگی و وهمچنین کثرت تعداد دانش اموزان و نیروی انسانی یعنی معلمان و سایرکارکنان اختصاص منابع مالی عظیم مسائل و مشکلات زیادی رادرسازمان های گوناگون این نهاداساسی اجتماعی بوجود آورده است و باعث شده است که کشورهای مختلف جهان بخصوص بعدازتئوری مدیریت علمی تایلور دریابند که سازمانهای اموزشی و پرورشی نیز همانند دیگر سازمان های اداری اقتصادی و حتی بیشتر ازآنها نیاز به مدیریت سنجیده و هوشمندانه دارند و بایستی مدیران تحصیل کرده و مجرب که ازاستعداد وتوانایی لازم برخوردارند مسئولیت اداره این گونه سازمان ها را برعهده داشته باشند تابااستفاده ازعلم و هنرمدیریت بویژه مدیریت آموزشی مسائل و مشکلات راکاهش داده و بابرنامه ریزی سازماندهی هدایت و رهبری و تصمیم گیری درست و مناسب ازبروز آنها تاحدامکان جلوگیری بعمل آورند و نظام تعلیم و تربیت را به سوی پیشرفت و تعالی سوق دهند