نویسندگان:
مسعود حراقی1 ، مریم حراقی2 .1مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر، ایران،
2کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه لرستان، لرستان، ایران
چکیده فارسی: مقاله حاضر با در نظر گرفتن ذینفعان شرکت، دیدگاهی پویا و چند بعدی از ادغام جنبه های فرهنگی، اخلاقی و استراتژیکی فرایند ترویج مسئولیت اجتماعی شرکت، همراه با کاربرد های سازمانی آن ارائه مینماید بنابراین هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدلی است که در آن مدلهای موجود در زمینه ترویج مسئولیت اجتماعی شرکت با فرهنگ ذینفعان شرکت و چگونگی پاسخ آنها به توسعه و بسط مسئولیت اجتماعی شرکت ادغام شده باشد مدل ارائه شده بر سه فاز فرهنگی، از واکنش ذینفعان شرکت نسبت به پذیرش مسئولیت اجتماعی تاکید مینماید که شامل: امتناع از پذیرش مسئولیت اجتماعی، درک مسئولیت اجتماعی و درونی کردن مسئولیت اجتماعی میباشد روششناسی پژوهش از نوع مطالعه کتابخانهای، با رویکرد تحیلی توصیفی میباشد و مدل ارائه شده میتواند چشم انداز جدیدی برای تحلیل فرایندهای ترویج مسئولیت اجتماعی شرکتها بوسیله شناخت مراحل کلیدی و توسعه فازهای فرهنگی این فرایند را ارائه نماید