نویسندگان:
محمد باقر لشکری1 .1کارشناس ارشد بررسی های فنی و پروژه امور مجامع شرکت های وابسته به، شرکت ملی نفت ایران، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی،
چکیده فارسی: طرح مسئولیت اجتماعی شرکت، طرحی مطالعاتی است که بدنبال بررسی و افزایش سهم مطالبات مردم از شرکت های اثر گذار بر اقتصاد و داد و ستد شده عمومی در بورس اوراق بهادار براساس برنامه چند انتظامی و چند ذینفعی شکل داده می شود این برنامه تعامل میان مسئولیت، حاکمیت و استراتژی شرکتی، سیاست عمومی، و رسانه ها را بررسی می کند تئوری و عمل را متصل، مهارت های رهبری را ایجاد، و از گفتگوی سازنده و همکاری میان بخش های مختلف پشتیبانی می کند طرح مسئولیت اجتماعی شرکت، می تواند تلاش مشترکی بین دانشکده کسب و کار، مرکز مطالعات راهبردی و رهبری عمومی، سازمان های غیر انتفاعی و مرکز نشر سیاست ها و خط مشی عمومی باشد دیدگاه های مطرح شده در این مقاله، برداشت های نویسنده براساس طرح CSR دانشکده کسب و کار دولتی کندی، دانشگاه هاروارد می باشند و توسط هیچیک از طرح های CSR ، یا تحقیقات دانشگاهی و یا صنعتی تائید و به اجراء در نیامده است ولی می تواند با بررسی طرح مسئولیت اجتماعی شرکت، در شرکت ملی نفت ایران و دیگر شرکت های معظم در بخش های مختلف صنعتی تحقیق گردند