چکیده فارسی: در مقاله حاضر سعی بر آن است با تعریفی از تبلیغات، روش های تبلیغی، آگهی تجاری و نحوه ی ارائه پیام فرآیند اقناع در تبلیغات به عنوان مهمترین عامل اثر بخشی تبلیغات بررسی شود در این بررسی با برشمردن مهمترین روش های اقناعی که در تبلیغات به کار گرفته می شود،حتی الامکان سعی شده تا بهترین و مناسب ترین مثال از آگهی های تجاری تلویزیون ایران تحت عنوان پیام های بازرگانی انتخاب شود تا بهبهترین وجه مبین و مفسر این روش های اقناعی باشد این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی است که نتایج آن رویکرد کاربردی پیدا میکند ازآن جهت توصیفی است که ویژگیهای شکلی تبلیغات تجاری از منظر نوع اقناع، مورد توصیف، تشریح و تفسیر قرار گرفته است