نویسندگان:
مجتبی عباسی1 ، علیرضا آستینه2 ، محمود همتی طاحونه3 ، فهیمه کشاورز4 .1دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری شیراز
2دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری شیراز
3دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری شیراز
4دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر بوشهر
چکیده فارسی: ارزشیابی مستمر سازنده بخشی از فرآیند آموزش تلقی می شود؛ به این معنا که ارزشیابی در جریان آموزش جاری است و معلم به طور مرتب با آن درگیر است در سنجش و ارزشیابی رشد دهنده، استفاده از نتایج ارزشیابی حداقل به اندازه جمع آوری آن ها اهمیت دارد هدف از انجاماین تحقیق، بررسی ارزشیابی مستمر، پویا و رشد دهنده در سیستم آموزشی مدارس می باشد نتایج این پژوهش حاکی از آن است کهارزشیابی مستمر به منظور تقویت اعتماد به نفس، تحکیم آموخته های دانش آموز، آگاهی معلمان از نقاط قوت و ضعف درس و نحوه عملکرد دانش آموزان در فرآیند یاددهی یادگیری و پرورش روحیه تحقیق، تفکر، تلاش، ابتکار و فعالیت های گروهی، تدارکبازخورد مناسب به معلمان، دانش آموزان، اولیا و اتخاذ روش های مناسب به منظور بهبود فرآیند یاددهی یادگیری انجام می شود همچنین می توان با این رویکرد مسئولین آموزش و پرورش را در افزایش آگاهی آموزگاران یاری نمود و همچنین به مسئولین تصمیم گیر در حوزه های ستادی آموزش و پرورش این آگاهی را ارائه نمود تا بتوانند در تعیین ساختار مدارس و کلاس های درس بر اساس نیازهای دانش آموزان و آموزگاران برنامه ریزی نمایند