نویسندگان:
سعید سعیدی1 ، سلیمان خواجه زاده2 ، همراه ساری زاده3 ، رسول نیازی4 .1مدرس دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی گنبد کاووس
2نویسنده مسئول، دانشجوی کارشناسی، دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی گنبد کاووس
3دانشجوی کارشناسی، دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی گنبد کاووس
4دانشجوی کارشناسی، دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی گنبد کاووس
چکیده فارسی: این روز ها یادگیری از عوامل مهم تبیین کننده رشد شخصیت به حساب می آید اصول یادگیری در زمینه های رفاه عمومی،روابط بین المللی،روش های حقوقی، و قضایی و بهداشت به کار گرفته می شود یادگیری به عنوان وسیله ای برای ایجاد تغییرات فرهنگی مورد بحث و بررسیقرار می گیرد بارها دیده شده دانش اموزانی که از لحاظ توانایی و استعداد بسیار شبیه هم هستند ودر پیشرفت تحصیلی تفاوتهای زیادی بایکدیگر دارند این تفاوتها نه تنها در یادگیری درسهای اموزشگاهی، بلکه در سایر فعالیتهای غیر تحصیلی نیز به چشم می خورد این جنبه از رفتار ادمی به حوزه انگیزش در روانشناسی مربوط می شود شناسایی مفهوم انگیزش و اگاهی از انگیزه های مختلف و تاثیر انها بر فرایندیادگیری دانش اموزان به معلم کمک می کند تا در طرح و اجرای برنامه های اموزشی خود روشهای بهتری به کار گیرد در این تحقیق فقطبه جمع اوری مطالب در خصوص یادگیری و انگیزه اقدام گردیده است امید است از طریق به کار گیری انها در هنگام تدریس بتوانیم به اهدافمان در امر اموزش و پرورش دست یابیم