نویسندگان:
قاسم محمدیاری بالقوزآغاج1 ، مریم قاسم نژاد2 .1مدیرگروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نورخوی
2دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دبیر آموزش پرورش ناحیه 2 ارومیه
چکیده فارسی: هدف مقاله حاضربررسی میزان تاثیر رسانه اموزشی درجریان یاددهی یادگیری دانش اموزان با روش توصیفی ـ تحلیلی و کتابخانه ای می باشد امروزه با افزایش وسایل ارتباطی و تاثیرآنها بریادگیری فضای آموزشی درحال تغییر است درجهان حاضر رسانه های اموزشی با انتقال اطلاعات جدید تاثیر بسیارزیادی برافکار عمومی دارند و درنتیجه امرتعلیم و تربیت مشخصا اموزش و پرورش درهرجامعه هم ازاین انقلاب رسانه ای مستثنی نیست تحقیقات ثابت کرده است که میزان یادگیری دانش اموزان باتوجه به مبحث انگیز ش به اموری که عینی هستند توجه زیادتری دارند زیرا روابط انها بین آنها معنادار و قابل فهم است که ازاین اصل مهم میتوان دربه کارگیری رسانه دراموزش عینی و عملی استفاده کرد نقش صداوسیما به عنوان یک رسانه برتر با پوشش وسیع که باتمام اقشار جامعه درارتباط است محسوس است نتیجه مقاله آن است که بین استفاده ازرسانه اموزشی و یادگیری دانش اموزان رابطه معنی داری وجود دارد