نویسندگان:
سیده سارا موسوی1 ، عبدالنبی امینی پور2 ، هوشنگ خشنود3 .1کارشناس آموزش ابتدایی نویسنده مسئول –آموزگار مدارس آبدانان
2کارشناس ارشد آبیاری و زهکشی –دانشجوی دکتری
3کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف بررسی خلاقیت در دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی با توجه به میزان وابستگی آنان به بازیهای رایانه ای انجام گرفت جامعه ی آماری پژوهش تمامی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر آبدانان بودند که در سالتحصیلی 1394 1393 مشغول به تحصیل بودند حجم نمونه 233 دانش آموز بود که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند ابزار گردآوری اطلاعات شامل یک پرسشنامه ی محقق ساخته درباره ی ویژگیهای جمعیت شناختی و کم و کیف پرداختن به بازیهای رایانه ای توسط دانش آموزان و پرسشنامه ی آزمون خلاقیت عابدی بود داده هایاین پژوهش با استفاده از روشهای آمار توصیفی میانگین، انحراف معیار و استنباطی تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی توکی تحلیل شد نتایج تحلیل داده ها نشان داد که بین خلاقیت با توجه به تجربه و مدت زمان پرداختن به بازیهای رایانه ای تفاوت معنی داری وجود دارد