نویسندگان:
هوشنگ خشنود1 ، سام شعبانیان2 ، عباس نجفی3 .1کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
2کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
3کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک های یادگیری با خود تنظیمی تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستانهای شهر آبادان بود تحقیق از نوع همبستگی بود حجم نمونه برابر 160 نفردانش آموز دختر بودند ابزارهای مورد استفاده شامل: الف پرسشنامه سبک های یادگیریکلب ب پرسشنامه خودتنظیمی در یادگیری زیمرمن و مارتینز بودند جهت تحلیل داده ها از روش های توصیفی شامل میانگین ،انحرافاستاندارد،جداول و نمودارها و از روشهای استنباطی شامل ضریب همبستگی پیرسون،رگرسیون و واریانس چند راهه استفاده شد نتایج تحقیق نشان داده که بین سبک های یادگیری و خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر آبادان رابطه معنی داری وجود داردو متغیرهای پیش بین سبک های یادگیری قادر به پیش بینی متغیر ملاک خودتنظیمی می باشند