نویسندگان:
هوشنگ خشنود1 ، صفیه رحیمی2 ، مهرداد خشنود3 .1کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی نویسنده مسئول آموزگار مدارس آبدانان
3کارشناسی آموزش ابتدایی آموزگار مدارس آبدانان
چکیده فارسی: هدف از این تحقیق ، بررسی رابطه بین سبک های یادگیری و نوع شخصیت دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان آبدانان بود جامعه آماری کلیه ی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان آبدانان بودند که از این تعداد 100 نفر بصورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب گردید ابزار شامل : 1 پرسشنامه استاندارد سبک های یادگیری ورمونت 1994 2 تیپ شخصیتی آیزنگ 1975 بودند تجزیه وتحلیل اطلاعات، علاوه بر آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف استاندارد، جداول و نمودار ها ازازمون همبستگی پیرسون ، تی مستقل ، تحلیل واریانس یک راهه استفاده و با استفاده از نرم ا فزار آماری spss انجام گر فت نتایج تحقیق نشان داد که بین سبک یادگیری ترجیحی و تی شخصیتی درونگرا در دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری مشاهده گردید