نویسندگان:
هوشنگ خشنود1 ، صفیه رحیمی2 ، مهرداد خشنود3 .1کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی نویسنده مسئول آموزگار مدارس آبدانان
3کارشناسی آموزش ابتدایی آموزگار مدارس آبدانان
چکیده فارسی: هدف ازاین تحقیق بررسی رابطه بین سبک های یادگیری و نوع شخصیت دانشاموزان متوسطه دوم شهرستان آبدانان است جامعه اماری این پژوهش شامل کلیه دانش اموزان متوسطه دوم شهرستان آبدانان بودند که ازاین تعداد 100نفر بصورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند ابزار گرداوری تحقیق دوپرسشنامه استاندارد سبک های یادگیری ورمونت 1994 و تیپ شخصیتی آیزنگ 1975 بود که ازروایی و اعتبار بالایی برخوردار بودند تجزیه و تحلیل اطلاعات علاوه برآمارتوصیفی مانند میانگین و انحراف استاندارد جداول ونمودارها ازازمون همبستگی پیرسون تی مستقل تحلیل واریانس یک راهه استفاده و بااستفاده ازنرم افزار اماری spss انجام گرفت نتایج تحقیق نشان داد پسران نسبت به دختران ازسبک یادگیری ترجیحی که همان سبک یادگیری غیرمتمرکز می باشد بیشترین بهره را می برند