چکیده فارسی: ذهن آگاهی، احساس بدون قضاوت و متعادلی از آگاهی است که به واضح دیدن و پذیرش هیجانات وپدیده های فیزیکی، همانطور که اتفاق می افتند، کمک می کند هدف این پژوهش بررسی اثربخشیآموزش ذهن اگاهی بر رضایت شغلی معلمین زن ابتدایی شهر مشهد بود روش این پژوهش تجربی،دارای گروه کنترل وآزمایش همراه با پیش آزمون و پس آزمون بود به این منظور به روش نمونه ای بهحجم 30 نفر با استفاده از نمونه گیری خوشه ای از میان معلمین زن ابتدایی مشهد انتخاب و در دو گروهآزمایش 15 نفر و کنترل 15 نفر به صورت تصادفی جایگزین شدند گروه آزمایش طی ده جلسه 90دقیقه ای از آموزش های ذهن آگاهانه و تمرینات مرتبط استفاده کردند برای گرد آوری داده ها با استفادهاز پرسشنامه های رضایت شغلی JDI پیش از آموزش و پس از آموزش از دو گروه اطلاعات مورد نیازجمع اوری شد و با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس فرضیات پژوهش بررسی شدند نتایج نشان داد که آموزش ذهن آگاهی در بهبود رضایت شغلی P<0/01, F=34/89 معلمین موثر است لذا می توان با آموزش روش هایی مبتنی بر ذهن اگاهی رضایت شغلی را در معلمین ارتقا داد