نویسندگان:
نبی فتاحی1 ، راضیه طیاری2 ، علی محمد رضایی3 ، فردین کارخانه4 .1دانشجوی دکتری روانشناسی تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه علوم و تحقیقات فارس
3دانشجوی دکتری روانشناسی تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد
4دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه علوم و تحقیقات فارس
چکیده فارسی: هدف تحقیق حاضر تبیین اثر بخشی تاثیر آموزش الکترونیک بر یادگیری خودنظم ده، رشد شناختی، روانی، اخلاقی واجتماعی دانشجویان می باشد این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل نابرابراست جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور فارس در سال 93 94 بود حجم نمونه تحقیق 32 نفر است که به روش تصادفی انتخاب شدند، به این ترتیب که 16 نفر گروه آزمایش 8 دختر و8 پسر و 16 نفر گروه کنترل 8 دختر و 8 پسر می باشند روش اجرای تحقیق بدین صورت است که قبل از اجرایپژوهش، پیش آزمون پرسش نامه استاندارد شده نئو و راهبردهای انگیزشی برای یادگیری پنتریچ به صورت هم زماندر گروه آزمایش و گروه کنترل اجرا شد گروه آزمایش، آموزش الکترونیکی با استفاده از آموزش «پاورپوینت، نرم افزارهای آموزشی، کامپیوتر» را دریافت کردند، در حالی که گروه کنترل چنین مداخله ای را دریافت نکردند بعد از پایان آموزش در هر دو گروه پس آزمون اجرا شد مقیاس های مورد استفاده، پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری پنتریچ و همکاران 1991 پرسشنامه شخصیتی 5 عاملی نئو NEO FFI که وارسی روانسنجی اینمقیاس توسط روشن چسلی و همکاران 1385 انجام شد تحلیل داده ها در دو بخش توصیفی و استنباطی انجام شد در بخش داده های توصیفی به بررسی میانگین، انحراف معیار متغیر ها و در بخش داده های استنباطی جهت آزمونفرضیه های تحقیق از آزمون تحلیل کواریانس استفاده گردید نتایج نشان داد تفاوت معناداری میان دو گروه کنترل وآزمایش در یادگیری خودنظم ده، رشد شناختی، روانی، اخلاقی و اجتماعی دانشجویان وجود دارد