نویسندگان:
مریم مردانی1 ، زینب مردانی2 ، محمدرحیم مردانی3 ، فائزه ناطقی4 .1کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت
2کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت
3طلبه حوزه علمیه سطح سه
4دکترای فلسفه تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی
چکیده فارسی: تحقیق حاضر به منظور ارزیابی برنامه درسی قصد شده،اجرا شده و کسب شده دینی دوره متوسطه از دیدگاه دبیراندینی شهرستان کوهدشت صورت گرفته است روش تحقیق توصیفی پیمایشی بود و به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد جامعه آماری تحقیق را کلیه دبیران دینی دوره متوسطه شهرستان کوهدشتتشکیل دادند 90 نفر که تمامی آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند در این پژوهش 12 سوال پژوهشی مطرح شد که بهترتیب چهار سوال اول برنامه درسی قصد شده، چهارسوال بعدی برنامه درسی اجرا شده و چهارسوال آخر برنامهدرسی کسب شده را در چهار عنصر هدف ،محتوا ،روشهای یاددهی یادگیری و ارزشیابی ازآموخته های دانش آموزان مورد ارزیابی قرار دادند نتایج حاصل از پاسخگویی به این سوالات نشانگر آن بود که درحالیکه برنامه درسیقصد شده به طور مطلوبی طراحی شده اما در اجرا با مشکلاتی همراه بوده است و همین امر منجر شده که اهدافبرنامه درسی صدرصد تحقق نیافته و محتوای برنامه درحد متوسط توسط دانش آموزن کسب و درونی شوند