چکیده فارسی: تجارب هنری درعصرجدید دستخوش تحولاتی ژرف گردیده مفاهیمی مانند هاله قدسی اصالت هنری به دست تاریخ سپرده میشود و تجربه سیاسی فرهنگی وا جتماعی جانشین مراسم اسطوره ای ایینی و نیایشی میشود والتربنیامین فیلسوف معاصرالمان 1892 1942 می گوید تا پیش ازاین هنر دارای جایگاه قدسی بود این هاله قدسی موید اصالت هنر واثرهنری بود این هاله قدسی مخاطب را به مراقبه و مکاشفه فرامیخواند مخاطب جمالی را دراثرمشاهده میکرد که اورا به مینوی فرای میخواند مخاطب درمواجه با چنین اثری ازخود بیخود می شد و کرانه های زمان خویش را فرومی گذاشت و بهساحت سرمدی سیر می کرد باظهور مدرنیته دانش تجربی جانشین صورتهای عرفانی میشود تکنولوژی مدرن درپرتودانش موجب تولید انبوه میشود و هنرازمرتبه قدسی به مرتبه زیبایی شناسی فروکاهش میکند و پس ازآن ماهیت هنر همگانی گردید گریختن ایزدان و موضوعیت یافتن انسان درحوزه شناخت شناسی و علاقه به تاریخ و روانشناختی اسطوره ها جانشین الهیات شد روش تحقیق دراین مقاله برپایه روش توصیفی تاریخی است و نتیجه گیری آن با توجه به بررسی اثاراندی وارهل مبتنی براین محصول است که درعصرحاضر مفهوم ساده تری ازهنر واسطوره برپایه فرهنگ عامه شکل گرفت و تغییرشمایلهای معاصر درشکل کالاهای مصرفی بجای شمایلهای مذهبی و مهمترین دستاورد تاریخی بازتولید اثردرعصرتولید انبوه و درنتیجه خدشه دار شدن اصالت و یگانگی اثرازنتایج متصور این تحقیق است