چکیده فارسی: مسئله تبلیغات یکی ازچالش برانگیزترین مباحث تحلیلهای متون رسانه ای درجهان مدرن است این که ورای تبلیغ کالا وکسب سود آگهی تجاری درپی بیان چه حرف و برانگیختن چه حسی درادمی است دغدغه ی تحلیل گران متون رسانه ای و به ویژه تبلیغات است اما یکی ازچالش برانگیزترین موضوعات دربحث تبلیغات مسئله بازنمایی زن دراگهی ها و تبلیغات تجاری است بیشترمحققان و اندیشمندان حوزه ی رسانه معتقدند که امروزه رسانه ها نه تنها برمسائل جنسیتی و بازنمایی ابزار گونه ی زنان تاکید دارند بلکه درپی قوت بخشیدن به تقسیم کارجنسیتی درخانواده و تاکید برکلیشه های سنتی زنانگی ومردانگی هستند این مقاله تلاش می کند با سیری درتحقیقات انجام شده دراین راستا صحت و سقم این ادعا را تاحدی اثبات کرده و یاحداقل کفه ی سنگین ترترازوی این احتمال را بیابد روش انجام این تحقیق روش کتابخانه ای است هرچند ازتحلیل های محقق نیزعاری نمی باشد