نویسندگان:
غلام بهادرمطلق1 ، رضا عابدی تراب2 ، اسلام بهادرمطلق3 ، علی فرجامی4 .1کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه شیراز
2دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان
3کارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه علوم و تحقیقات اهواز
4کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه علوم و تحقیقات بوشهر
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر مشکلات رفتاری در دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی شهرستان کهگیلویه بود این پژوهش بر روی 30 دانش آموز پایه ی ششم دبستان که بر اساس پرسشنامه علائم مرضی کودکان SCI 4، مبتلا به اختلالات رفتاری تشخیص داده شدند، انجام گرفت این پژوهش از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود مهارت های اجتماعی طی 21 جلسه 54 دقیقه ای در گروه آزمایشی اجراشد برای تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس استفاده شد نتایج نشان داد که مهارت های اجتماعی در تغییر مشکلات رفتاری در دانش آموزان ششم ابتدایی موثر است