نویسندگان:
علی طوفانی1 ، علی اصغر ابن رسول2 .1کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات کرمان
2استاد مدعو دانشگاه علوم و تحقیقات کرمان
چکیده فارسی: در چند سال گذشته بسیاری از فنون و تکنیک های به کار رفته در سازمان های خدماتی مورد پذیرش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قرار گرفته اند و به نتایج قابل قبولی دست یافته اند از جمله این رویکرد ها میتوان به مهندسی مجدد فرآیندها ،مدیریت کیفیت جامع ، بهبود مستمر و اشاره نمود یکی از روش هایی که برای ارزیابی سازمان های خدمات پس از فروش به کار گرفته میشود مدل کارت امتیازی متوازن است که با دیدی وسیع و کلان بر عملکرد سازمان می نگرد و بر اساس چهار منظر مالی ، مشتری ، فرایند های داخلی و یادگیری و رشد به ارزیابی عملکرد سازمان می پردازد بر این اساس در این مقاله با تعیین معیارهای کارت امتیاز متوازن در شرکت هسکو وزن هر یک از این معیارها با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی تعیین و سپس با تعیین اهداف شرکت و استفاده از روش saw شرکت از هر یک از 4 منظر کارت امتیاز متوازن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت