چکیده فارسی: بدست آوردن یک استراتژی مناسب جهت گسترش فعالیت های سازمان و اطلاع از وضعیت فعلی سازمان، از مهمترین دغدغه های مدیران هر سازمانی است مدیران با استفاده از تجزیه و تحلیل علمی و قضاوت شهودی ، مناسب ترین راهبردها را انتخاب و آنها را اولویت بندی میکنند تا سازمان بتواند در محیط متلاطم و رقابتی به حیات خود ادامه داده و موفقیت های لازم را در مقابل رقبا کسب کند در این پژوهش با استفاده از ماتریس ارزیابی اقدام و موقعیت استراتژیک SPACE موقعیت کنونی شرکت ساختمانی سنگتاش را مشخص نموده ، سپس مناسب ترین استراتژی، انتخاب شده است اطلاعات مورد نیاز از طریق منابع کتابخانه ای و میدانی جمع آوری شده است هریک از مقادیر منظور شده در ماتریس بوسیله پرسشنامه بدست آمده و در چهار گروه نقاط قوت مالی ،جذابیت صنعت ،ثبات محیطی ،مزیت رقابتی دسته بندی شده تا از طریق آنها موقعیت کنونی مشخص و بهترین استراتژی ارایه شود طبق نتایج بدست آمده چون بردار در خانه رقابتی ماتریس قرار دارد سازمان باید استراتژی رقابتی را بعنوان استراتژی در سطح کلان شرکت، در مقابل رقبا انتخاب کند هدف از استزاتژی رقابتی، افزایش سودآوری و تقویت ترازنامه مالی است که خود نکته مطلوبی به شمار میرود