چکیده فارسی: امروزه سبک های زندگی اساسا بر اثر نمایش ظاهر خود، دائما در حال تغییر سطوح ظاهری خود هستند که در این میان بدن بهعنوان در دسترس ترین عاملی که می تواند نمایشگر سبک های مختلف زندگی باشد به یک اصل هویتی تبدیل شده است با توجهبه اهمیت این موضوع در این مقاله نشان داده می شود که مولفه های فرهنگی نظیر سرمایه فرهنگی، مصرف رسانه ای و پذیرشاجتماعی افراد از سوی دیگران، در ارتباط با کنترل سطوح ظاهری بدن به عنوان بارزترین الگوی سبک های زندگی، چگونه تفسیرمی شوند روش کار به صورت توصیفی تحلیلی است و افراد نمونه را 400 نفر از افراد ساکن شهر تهران تشکیل می دهندکه با روشنمونه گیری خوشه ای و تصادفی ساده از سه منطقه انتخاب شدند ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته می باشد دادهها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند در آمار استنباطی از آزمون های همبستگی پیرسن،رگرسیون چند متغییره با روش گام به گام استفاده شد نتایج نشان داد که سرمایه فرهنگی رابطه معنادار و معکوسی با کنترلسطوح ظاهری بدن دارد مصرف رسانه ای نیز با مدیریت بدن رابطه معنادار و معکوس دارد پذیرش اجتماعی بدن از سوی دیگرانبا بارزترین الگوی ظاهری سبک زندگی یعنی مدیریت بدن رابطه ای مثبت و معنادار دارد این متغییرها می توانند 45 درصد ازتغییرات متغییر ملاک را پیش بینی کنند