نویسندگان:
نارا خیاطی1 .1کارشناس ارشد پژوهشگری علوم اجتماعی،کارمند روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان
چکیده فارسی: این پژوهش به روش پیمایش صورت گرفته است، 250 نفر دانشجوی دختر و پسر از دانشگاه کردستان مورد بررسیقرار گرفتند چهارچوب نظری مورد استفاده در این مطالعه، نظریه هویت و رسانه های جمعی بوده است یافته های پژوهش نشان می دهد که احساس هویت اجتماعی دربین 11/6 درصد از دانشجویان پایین 36/4 درصد متوسط و 52 درصد از آنان بالا می باشد و میانگین احساس هویت اجتماعی 2/88 از 5 نمره می باشد و همچمین احساس هویت فرهنگی دربین 10 درصد از دانشجویان بالا، 70/8 درصد متوسط و 30/2 درصد از آنان پایین می باشد و میانگین احساس هویت فرهنگی 51/5 و از 5 نمره می باشد همگی متغیرهای مورد بررسی برنامه های آموزشی ، برنامه های اطلاع رسانی و برنامه های سرگرمی تفریحی دارای رابطه معنادار آماری با متغیرهای وابسته هویت اجتماعی فرهنگی بوده اند