نویسندگان:
محبوبه آشیانی1 ، حسن توزنده جانی2 .1کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی،گروه علوم تربیتی،دانشگاه علوم انسانی،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد نیشابور،ایران
2استادیار،دکتری روانشناسی،گروه علوم تربیتی،دانشکده علوم انسانی،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد نیشابور،ایران
چکیده فارسی: این پژوهش از نوع پژوهش های شبه تجربی طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل می باشد که به منظور بررسی اثربخشی تمرینات ادراکی حرکتی بر مهارت های حرکتی نوشتاری مبتلایان به نارسانویسی در شهر نیشابور صورت گرفته است بدین منظور، 26 نفر از دانش آموزان دارای اختلال نوشتن رشدی مقطع ابتدایی به صورت نمونه گیری در دسترس و از طریق مصاحبه تشخیصی مبتنی بر DSM IV انتخاب و سپس به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش 13 نفر و کنترل 13 نفر تقسیم شدند هر دو گروه توسط آزمون وکسلر و آزمون مهارت دست نویسی مینه سوتا مورد بررسی قرار گرفتند سپس تمرینات ادراکی حرکتی طی 8 جلسه 90 دقیقه ای به گروه ازمایش ارایه گردید و پس از آن هر دو گروه به وسیله آزمون های فوق مورد پس آزمون قرار گرفتند نتایج حاکی از اثربخشی تمرینات ادراکی نوشتاری مبتلایان به نارسانویسی بود p<0/05