نویسندگان:
علی پولادی ری شهری1 ، ناصر امینی2 ، سپیده قطعی3 .1عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر
2عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر
3دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات،بوشهر،ایران
چکیده فارسی: هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی داستان های اجتماعی در قالب بازی های عروسکی بر مهارت های اجتماعی کودکان اوتیسم بود جامعه آماری این پژوهش کودکان اوتیستیک سنین 3 تا 5 سال مدارس شیراز بود که به دلیل محدود بودن حجم نمونه و نیاز به همسان نمودن گروه های آزمایش و کنترل نمونه ای 40 نفره 20 نفر ازمایش و 20 نفر کنترل انتخاب شد ابزار مورد استفاده در این من ویتنی و تحلیل کواریانس u پژوهش مقیاس سنجش مهارت اجتماعی وایلند بود آزمون های آماری مورد استفاده در این پژوهش آزمون بود نتایج تحلیل حاضر حاکی از آن است که آموزش مهارت های اجتماعی از طریق داستان های اجتماعی در قالب بازی های عروسکی بر یادگیری خودیاری عمومی کودکان اوتیسم تاثیر معنادار دارد آموزش مهارت های اجتماعی از طریق داستان های اجتماعی در قالب بازی های عروسکی بر یادگیری خودیاری در خوردن؛ یادگیری خودیاری در پوشیدن؛ یادگیری جابجایی ،حرکت و جنبش؛ یادگیری ارتباط؛ و یادگیری اجتماعی بودن کودکان اوتیسم تاثیر معنادار دارد